سلام به همه. تیم فو هستم.
از استودیو تیم فو، از لندن با شما صحبت میکنم. این ارائه برای مؤسسه آموزش عالی دانشپژوهان پیشرو در شهر اصفهان و کشور ایران انجامشده است. امروز میخواهم در مورد هوش مصنوعی صحبت کنم. من ارائه خود را با عنوان «تغییر شکل معماری در عصر هوش مصنوعی (Reshaping the Architectural Practice for the Age of A.I (» شروع میکنم.
علاقه من به هوش مصنوعی حدود یک سال پیش با نگاه کردن به تصاویر زیادی که در اینستاگرام و سایر رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شدند، شروع شد. ازآنجاییکه این تصاویر بهصورت آنلاین وسیله ماشین تولیدشده بودند توجه من را به خود جلب کردند. این تصاویر، رندرها و فرمهایی طراحیشده بودند که توسط ماشین مفهومسازی شده بودند و زمانی که من در استودیو زاها حدید مشغول به کار بودم بسیاری از این فرمها توسط زاها حدید (Zaha Hadid) طراحیشده بودند. ازآنجاییکه من با استودیو زاها حدید کارکرده بودم میدانستم که ما تعداد زیادی هندسه فرم آزاد و یک رویکرد خطی منحنی متحرک داریم؛ اما درعینحال در پشت این فرمها دلایل منطقی و همچنین چگونگی شکلگیری آنها نهفته است. کاری که من در آن زمان در دفتر انجام دادم، منطقی کردن هندسهها بود؛ بهعنوانمثال، در پروژه “Unicorn Island 2021- 2023” که شامل تعداد زیادی برج و ساختمان هست من در تیم تخصصی نمای پارامتریک بودم که به منطقی کردن بسیاری از هندسههای فرم آزاد که در بسیاری از این طرحها وجود داشت کمک کردم. برای تحقق این موضوع باید به هندسه اجازه میدادیم شکل فیزیکی مدولار بودن تکرار را به خود بگیرد و به آن اجازه میدادیم بهطور عملی ساخته شود.
بنابراین، کارهای زیادی روی جزئیات این ساختارها انجام میشود تا بتوانیم آنها را در واقعیت بسازیم. با توجه به این ملاحظات، بسیاری از کارهایی که من انجام دادم نیز بسیار پارامتریک بود. بهعنوانمثال در پروژه “IJP Architects- London 2018- 2020” بهعنوان مدیر پروژه- قبل از همکاری با شرکت زاها حدید- ما یک ساختار پل بسیار پیچیده را منطقی (توجیه عقلی) کردیم که یادآور الگوی هندسی اسلامی است که بر روی پل گذاشتهشده است و همچنین اجازه میدهد تا بهینهسازی ساختاری با استفاده از الگوریتمهایی انجام شود. بنابراین، با در نظر گرفتن تمام آن پیشینه، دوباره به تصاویری که توسط هوش مصنوعی تولیدشده بود نگاه کردم و فکر کردم که اگرچه دیدن آن بسیار جالب است، لزوماً نشاندهنده نوع کاری نیست که در آن زمان در دفترمان میبینم.
بدین ترتیب، من شخصاً شروع به آزمایش کردم تا ببینم بهعنوان فردی که در دفتر معماری کار میکنم، چه چیزی را میتوانم روی میز بیاورم. پس صرفاً با دیدن آنچه هوش مصنوعی میتواند انجام دهد شروع به آزمایش فرم بسیار آزاد و فقط اکسپرسیونیستی کردم. همان ابتدا متوجه شدم که کاملاً دیوانه کننده است که هوش مصنوعی چگونه میتواند این فرمها را تولید کند؛ بنابراین هدف من در پایان به سمت منطقی کردن هندسههای کمی امکانپذیرتر و قابل ساختتر، تغییر کرد.
سپس تمرکزم را بر روی تولید این فرمها قراردادم تا امکان ساخت هندسهها بهطور بالقوه فراهم شود؛ تا بتوانم به کاری که ما واقعاً میتوانیم با هوش مصنوعی برای ساختن در زندگی واقعی انجام دهیم، فکر کنم. درنتیجه من شروع به تولید انواع این فرمها و جمعآوری آنها در یک دوره زمانی از طریق اینستاگرام و سایر رسانههای اجتماعی کردم.
ازاینجا به بعد، کار من به اشکال مختلف شروع شد. من همچنین شروع به تدریس در آکادمی PA کردم و آنجا بود که ایدهها و روششناسیهای زیادی را جمعآوری کردم و فهمیدم هوش مصنوعی چگونه در سطح علمیتر رفتار میکند. درنتیجه من توانستم قوانین و مشاهداتی را ایجاد کنم که بتوانم آنها را تکرار کنم. برای مثال وقتی از هوش مصنوعی برای تایپ یک سری کلمات استفاده میکنید و به آن اجازه میدهید یک تصویر و طراحی تولید کند، یعنی در آغاز من باید به دانشآموزان آموزش دهم که در مورد تمام تصاویری که متن به آنها ارائه میدهد فکر کنند. بهعنوانمثال، وقتی یک سری متن در اینجا دارید، میخواهید به خوشه محلی کلمات و نوع تصاویری فکر کنید که اگر بخواهید این تصاویر را در موتور جستجو، مثلاً تصاویر گوگل، تایپ کنید، میبینید. با استفاده از این رشته افکار میتوانیم دستگاه را به روشی که انتظار داریم پرسوجو کنیم؛ از تخیل خود استفاده کنید و تصور کنید که چگونه همه این تصاویر باهم برخورد میکنند و تصویر نهایی شما را تشکیل میدهند. در همان لحظه شما راههای زیادی برای فکر کردن در مورد این فرآیند به روشی خلاقانه دارید. از سال گذشته تاکنون پیشرفتهای زیادی از توسعه خود این فناوری صورت گرفته است.
تقریباً در ماه آگوست سال گذشته چنین بود و اخیراً ما در سطحی هستیم که میتوانیم جزئیات بسیار زیاد و رندرهای بسیار زیبا ببینیم. همانطور که میتوانیم جزئیاتی را با الگوهای دارای چارچوب و جهت ببینیم و اینکه چگونه همهچیز دارای معنای بیشتری است. من فکر میکنم هوش مصنوعی در حال حاضر در مرحله فعلی کاملاً قدرتمند است و همانطور که پیش میرویم به پیشرفت خود ادامه میدهد و این مواردی که گفته شد تنها پیشرفتهای یک سال است. بعد از مدتی شروع کردم به تلاش برای درک نحوه استفاده از کلمات برای ایجاد طرح موردنظر. زمان زیادی میبرد اگر بخواهید چیزی را که در ذهن دارید بهجایی که میخواهید برسانید. بهعنوانمثال یک سری از کلمات مانند بالا (آنچه در تصویر میبینید)، من آنها را چندین بار آزمایش میکردم، چند کلمه را اینجاوآنجا تغییر میدادم و سپس دوباره تاس میانداختم و نتایجی که ایجاد میشد را مشاهده میکردم. از بین آنها یکی را که موردعلاقه خودم بود انتخاب میکردم و طرح را بیشتر فشار میدادم.
بهعنوانمثال من چیزی که میخواهم را در اینجا (در تصویر) دارم؛ میتوانم به تغییر دادن بهوسیله Midjourney[1] ادامه دهم. شما میتوانید فرم کلی را با استفاده از یک دوره آموزشی، تغییر قوی دهید؛ یا میتوانید اگر فرمی از قبل دارید که ایده خوبی دارد و میخواهید آن را داشته باشید، یک تغییر خوب انجام دهید؛ بنابراین، راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید هندسه را بهصورت مداوم تغییر دهید و از این مرحله به بعد، میتوانید بخشهای خاصی را فقط برای ویرایش و تغییر نواحی خاصی تغییر دهید.
برای مثال، اگر گوشهای اصلاحنشده باشد، میتوانید فقط آن گوشه آن را انتخاب کنید و صرفاً به هوش مصنوعی اجازه دهید آلترناتیوهای دیگری تولید کند. سپس شما میتوانید توصیف کنید که آن گوشه میخواهید چگونه به نظر برسد. در مرحله بعدی یک سری نتایج ایجاد کنید که در آن بهترین گزینه را انتخاب میکنید؛ بدین ترتیب میتوانید ببینید که راههای بسیار زیادی برای کنترل کردن وجود دارد. برای مثال همان سری متنی که من برای تولید در تصویر سمت چپ استفاده میکنم، همان متنی است که در تصویر سمت راست تولید میکردم. تنها تفاوت این است که تصویر سمت راست تمام مراحل تکراری را که من با Midjourney (یک سیستم هوش مصنوعی است که بر اساس دستورهای نوشتاری به خلق تصاویر هنری منحصربه فرد و زیبا میپردازد. در واقع این سامانه دارای قابلیت ایجاد تصاویر هنری، با کیفیت و وضوح بالا از طریق دریافت پیامهای متنی است.) از طریق هوش مصنوعی انجام میدهم طی کرده است. بهطوریکه تصویر سمت چپ نوعی پیشفرض هوش مصنوعی را از زبان طراحی هنری نشان میدهد و همچنین نتیجهای که بعدازاینکه سعی کردید کمی بیشتر از نیروی انسانی خود را وارد فرآیند طراحی کنید، به دست آورید.
این نوع ایدهها از آن دسته چیزهایی هستند که من سعی میکنم در روند طراحی کلاس استودیو خود دیگران را از آنها آگاه کنم. من سعی میکنم تمام کنترلهای بالقوهای را که هوش مصنوعی به طراح انسان اجازه میدهد به نمایش بگذارم. اینکه چقدر برای ما طراحان مهم است که مطمئن شویم ما هوش مصنوعی را کنترل میکنیم و اجازه نمیدهیم هوش مصنوعی نحوه طراحی را به ما دیکته کند. به همین دلیل این دوره کاملاً جامع است با استراتژیها و رویکردهای مختلف کاملاً جامع است.
مثال دیگر نشان دادن دانش آموزان آکادمی PA من است که نیازهای مشتری مشابهی را دریافت کردهاند؛ برای مثال در این چالش مشتری، ما یک ساختار شیشهای با قاب فولادی لانهزنبوری برای یک ساختمان چندمنظوره درخواست کردیم و نتایج بسیار متفاوتی گرفتیم. نتیجه موردعلاقه من در تصویر بالاست؛ اما این فقط نشان میدهد که برای یک نیاز بسیار کنترلشده کاربران، طراحان نرمافزار درواقع میتوانند نتایج کاملاً حیرتآور و متنوعی ایجاد کنند؛ و این واقعاً نشان میدهد که تنوع مجموعه مهارتهایی که دانش آموزان دارند، میتوانند بهنوعی در کار آنها از طریق هوش مصنوعی نیز آشکار شود؛ بنابراین این فقط نوعی تاس انداختن ماشینی نیست، بلکه به مجموعههای مهارتی متفاوتی از سوی کاربران و خود طراحان نیاز دارد.
درجایی پایینتر میخواستم لمس (نقش) انسان را در فرآیند طراحی بیشتر بگنجانم. من با استفاده از اسکیس خود شروع به طراحی کردم و آن را از طریق هوش مصنوعی، با استفاده از اعلانهای خاص، برای ایجاد نتایج واقعی تصویر از طرحی که انجام دادم تکمیل کردم. بهنوعی این راهی است که ما کنترل را به دستگیریم و همچنین با هندسهها و مدلها کار میکند؛ بنابراین فقط با توصیف ساده چیزی مانند مدل کاغذی یا مدل چوبی زاها حدید میتوانید از یک هندسه ساده، چیزی با جزئیات بسیار زیاد دریافت کنید.
همچنین شما میتوانید تصور کنید که با نقشههای طبقات، مهم نیست که چقدر مضحک و دستی طراحی شده باشند، هوش مصنوعی میتواند نوعی تفسیر از یک پلان سه بعدی برای فضای شما ایجاد کند. اینجاست که شما میتوانید بسیار خلاق باشید، زیرا هوش مصنوعی میتواند هندسهها را تفسیر کند و هر چیزی میتواند ورودی آن باشد.
بهعنوان مثال اگر از برخی از تفاسیر کار فرانک گری (Frank Gehry) الهام گرفتهاید، میتوانید یک تکه کاغذ را خرد کنید و فرانک گری را تایپ کنید و فقط اجازه دهید فرمهای به سبک فرانک شکل بگیرند و جالب است که میتوانید همین کار را با سبک زاها حدید و یا سبک لیبسکیند (Daniel Libeskind) انجام دهید و میتوانید ببینید که چگونه هوش مصنوعی ماهیت برخی از این معماران را از طریق تفسیر، به تصویر میکشد؛ بنابراین یک ابزار بسیار قدرتمند است و ما می توانیم خیلی سریع تصور کنیم که چگونه است.
بدین ترتیب یک ابزار بسیار قدرتمند است و زمانی که ابزاری به اندازه کافی قدرتمند داشته باشیم که می تواند هندسه های انبوده ساده را با درجهای از جزئیات و ساختار به یک رندر واقعی عکس تبدیل کند، می توانیم خیلی سریع تصور کنیم که چگونه است. و این مفید است زیرا در آینده نزدیک زمانی که این ماشینها میتوانند در زمان واقعی برای ما رندرسازی کنند که به ما این امکان را میدهد تصمیمات آگاهانهتری در مورد مطالعات هندسههای انبوده بگیریم. به طوری که کل این فرآیند از طراحی مفهومی تا خروجی نهایی ساده تر میشود. بنابراین در عین حال من فکر میکنم که هوش مصنوعی در طراحی پارامتریک قدرت واقعاً خاصی دارد. اینها طرح هایی هستند که یک الگوی رفتار الگوریتمی را به نمایش می گذارند که گاهی این رفتار را در طبیعت مشاهده میکنید و این بسیار جالب است؛ زیرا این واقعیت که از نظر ریاضی بسیار دقیق است به هوش مصنوعی این امکان را میدهد که به راحتی تفسیر کند که ادراک از طراحی پارامتریک چیست؛ بنابراین در تولید ساختارها و هندسههای پارامتریک پیچیده بسیار قوی است و بنابراین زمان خوبی است که ما این تصاویر هوش مصنوعی را بگیریم و آن را از دیدگاه سه بعدی درک کنیم و سعی کنیم خودمان مدلسازی کنیم. این حداقل راهی است که ما بتوانیم دادههای دو بعدی را بهدست آوریم و به صورت دستی آنها را به صورت سه بعدی تفسیر کنیم.
یکی از نمونههای آن این است که ابتدا تصویر را روی هم قرار میدهیم و سپس آن مدل سه بعدی را در برنامهای شبیه به گرس هاپر(Grasshopper) میآوریم؛ جایی که ما پانلبندی و سپس ساختار چوبی درهم تنیده را فقط با استقرار یک الگوریتم که قوانین ریاضی را برای تمام هندسههای پانل قابل ساخت اعمال میکند، کشف میکنیم. با استفاده از این روش می توانیم چیزی بسیار واقعی را فقط با استفاده از تصویر بهدست آوریم. اگر به طراحی برگردیم، راههای زیادی وجود دارد که من دوست دارم تفسیر کنم که چه طرحهایی برای آینده وجود دارد. من هم با زاویه و هم با انحنا آزمایش می کنم. من فکر می کنم توانایی هوش مصنوعی برای درک افکار شما و تفسیر دستور شما به ما این امکان را می دهد که گاهی اوقات واقعاً نتایج کاملاً خلاقانه ایجاد کنیم. این نتایج بسیار حساس هستند به نحوی که به طور بالقوه می توانند نحوه طراحی شما را از فضای داخلی به بیرونی ارتقا دهند. ما در نقطهای هستیم که هوش مصنوعی واقعاً میتواند نتایج بسیار زیادی را تولید کند که دارای درجه مشخصی از وضوح هستند؛ به این معنی که تقریباً به نظر می رسد بسیاری از هندسه هایی که تولید می شوند در واقعیت می توانند ساخته شوند.
این موضوع جنبه بسیار مهمی است. ما طرحهای مختلف را با متریالهای مختلف و اشکال مختلف آزمایش کردهایم و دیدن نحوه تعامل مورفولوژی و متریال با یکدیگر و اینکه چگونه هوش مصنوعی میتواند رئالیسم عکس و جلوههای نوری ایجاد شده توسط فرم در فضا را تفسیر کند، بسیار جالب است. به نظر میرسد همه چیز بهطور واقعی در چنین فضایی ایجاد شده است به گونهای که میتواند به ما در فرآیند طراحی کمک کند.
در جنبه های دیگر طراحی من دوست دارم در صورت تمایل عناصر کلاسیک را به آینده بازگردانم و هوش مصنوعی در ادغام دو مفهوم مجزا در قالب مفهومی جدید بسیار خوب است؛ بنابراین برای این مجموعه، من معماری کلاسیک رنسانس را با سبک زاها حدید مانند خطی بودن منحنی و طراحی داخلی معاصر ادغام کردم. از طراحی این هتل(در تصویر) میتوانید ببینید که بسیاری از عناصر سیال زاها حدید و همینطور سنتی بودن را در خود جای داده است،که همچنین با معماری گوتیک مطابقت دارد؛ چیزی که دیدن آن بسیار جالب است و مانند برخی از طراحیهای دکوراسیون داخلی رنسانس که من انجام دادهام.
در مقطعی میخواستم حداقل نحوه ساخت آنها را توضیح دهم، اینجاست که شروع به توسعه ستونها کردم و این سر ستونها توسط هوش مصنوعی طراحی شدهاند. اما بعد آنها را به صورت سه بعدی تفسیر کردم و با کمک تصاویر مدلسازی کردم و آنجا بود که با سنگ تراش آلمانی همکاری کردم که در واقع به تفسیر و ساخت این ستون به صورت سه بعدی کمک کرد. به نوعی جالب است که ببینیم ما یک محصول طراحی شده با ماشین داریم اما نتیجهای ساختهشده توسط انسان، برخلاف طراحی سنتی انسان در مقابل ساخت ماشین.
این یکی(طراحی نشان داده شده در تصویر) در کوچهای در ونیز و در قالب یک خانه به نمایش درآمد و بنابراین یکی دیگر از علاقههای خاص هندسهها و فرمهای شرقی و اسلامی است که آزمایش آن برای من بسیار جالب بود. شما می دانید که به نوعی آوردن یک طرح کلاسیک از طریق مناطق مختلف و اینکه اجازه دهید شکل معاصرتری به خود بگیرد، بسیار جذاب است.
بنابراین فکر میکنم بسیار جالب است که هوش مصنوعی بتواند از فرهنگها و پسزمینههای مختلف نمونهبرداری کند و آن را در دوران آینده دوباره از نو بسازد. من کاملاً به معماری ایرانی علاقه داشتم و برای مثال این کاخ خاص از هندسه اسلامی- ایرانی و گل نیلوفر آبی الهام گرفته شده است و عناصری از مسجد آبی در آن وجود دارد که می توانید از طریق برخی از این طرحها نیز مشاهده کنید.
فراتر از همه چیزهایی گفته شد، هوش مصنوعی به شکل ویدیو نیز در میآید و این بسیار جالب است زیرا با Runway ML (یک پلتفرم برای هنرمندان است که با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار میدهد. به کمک این پلتفرم هوش مصنوعی، هنرمندان میتوانند بدون تجربهی کدنویسی، محتوای ویدیویی، متنی یا صوتی ایجاد کرده و محتوای خود را ویرایش و تدوین کنند). می توانید به معنای واقعی کلمه تصاویر را در آن قرار دهید و ببینید که چگونه به صورت سه بعدی به نظر میرسد.
علاوه بر این، پیشرفتهایی در فناوری هوش مصنوعی وجود دارد که در آن ما یک تصویر 2 بعدی تولید شده با هوش مصنوعی میگیریم و به هوش مصنوعی اجازه میدهیم تا مستقیماً یک مدل سه بعدی ایجاد کند. این مرحلهای از این فناوری است و کاملاً خشن است. اما ما نتایج با درستی بسیار زیاد دیدیم.
در نهایت پس از ترک دفتر معماری زاها حدید، دفتر خودم استودیو تیم فو را راه اندازی کردم. فقط به این دلیل که من واقعاً می خواستم هوش مصنوعی را در همه زمینه ها آزمایش کنم؛ هم از هوش مصنوعی به عنوان طراحی مفهومی و هم به عنوان رندرینگ و همچنین کنترل مدل BIM(فرایند مبتنی بر مدل سه بعدی هوشمند است که به متخصصان معماری، مهندسی و ساخت وساز بینش و ابزاری میدهد تا بتوانند ساختمانها و زیرساختها را با کارایی بیشتر طراحی، ساخت و مدیریت کنند) .و همچنین تولید جزئیات و مستندات ساخت و ساز. من معتقدم همه اینها ممکن است و ما در مراحل اولیه این فناوری هستیم، اما این جایی است که صنعت ما در حال پیشرفت است.
ما به ناچار شاهد تبدیل شدن هوش مصنوعی به بخشی از هر مرحله از فرآیند خواهیم بود. برای آوردن مثالی از یک پروژه مفهومی، من از فرمهای الهام گرفته از طبیعت مانند مخروط کاج استفاده کردم. خیلی سریع آن را به یک مفهوم بالقوه از طراحی مجتمع مسکونی شهری تبدیل میکنیم. سپس با کمک آن سعی میکنیم نوعی الگوریتم پارامتری را به صورت سه بعدی مدلسازی نماییم که میتواند پارامترهای مختلفی را برای ایجاد فرمهای مشابه کنترل کند و با آن به فرم اجازه میدهیم تا تحلیلهای مختلفی مانند آنالیز نور خورشید در تجزیه و تحلیل محیطی را طی کند. به طور بالقوه جالب است که با استفاده از هوش مصنوعی فقط نزدیکی آن به تصویر هوش مصنوعی را ارزیابی کنید و با استفاده از الگوریتم، هوش مصنوعی را دقیقا به سمت نتیجه نهایی، به سمت تصویر هوش مصنوعی سوق دهید.
در اینجا نمونهای از نمونهبرداری از همه این نتایج بالقوه و گرفتن رندر خودکار وجود دارد؛ بنابراین ما میتوانیم به راحتی نتایج زیادی را که در حال تولید است مشاهده کنیم. سپس میتوانید از هوش مصنوعی برای رندرگیری نماهای مختلف و زوایای مختلف استفاده کنید.
در نهایت اینجا پروژه دیگری است که من در مسابقه انجام دادم؛ این پروژه خاص برای پروژهای در جنوب چین است و آنجا فرهنگ هاکا وجود دارد. ما می خواستیم به نوعی سنت فرهنگ هاکا را وارد طراحی کنیم. این سایت خاص کاملاً صلب است و ما سه قطعه(پلاک) با تعداد زیادی فضاهای کارخانه و دفاتر داریم. بنابراین به دلیل آن صلب بودن و زاویهای(تندی گوشهها) بودن، میخواستم توانایی استفاده از فرهنگ بافتنی مردم هاکا را کشف کنم و سپس آن را به عنوان نوعی نما به زبان نما بیاورم؛ بنابراین من مجموعهای از طرحهای نما را ایجاد کردم که با شیبهای مختلف از باز تا بسته و از چوبترین تا بتونیترین آنها را شامل میشود و همه اینها به نوعی شکلی از الگوی در هم تنیده را دارند. از طریق همه اینها، از برخی از نتایج برای توسعه سهبعدی الگوی بافت از طریق یک الگوریتم پارامتری استفاده میکنیم و اینجاست که ما فقط از طراحی پارامتریک استفاده میکنیم تا پانلهای تکرارپذیر ایجاد کنیم که در درجات مختلف باز و بسته میشوند. الان ما توانایی هوش مصنوعی را میبینیم که میتواند برخی از تصاویر هوش مصنوعی را که تولید کردهایم به عنوان یک مفهوم بگیرد و سپس همان فضا را در مدل نهایی که ساختهاید اعمال کند. به طوری که پس از آن یک رندر اولیه بسیار سریع به شما میدهد که با مدل سه بعدی شما دقیق است.
بنابراین این فناوری هنوز ناهموار و در حال توسعه است؛ اما اینکه ببینیم از چیزی که بسیار خشن و زمخت است به سمت یک رندر واقعی میرویم، بسیار جالب است. زیرا به ما این امکان را میدهدکه بازخورد زنده از نتایج فیزیکی را از آنچه با اعمال الگوریتمهای مختلف و درصد باز شدن در نماها به نظر میرسد، ارائه دهیم. بنابراین با استفاده از طراحی مفهومی هوش مصنوعی، ما همچنین گونهشناسیهای مختلفی را برای جنبههای مختلف معماری خود از مراکز تحقیق و توسعه گرفته تا غذاخوریها و سالن اصلی بررسی کردیم. بنابراین تمام آن طراحی هوش مصنوعی به ما این امکان را میدهد که ایدههای مختلفی را به دستآوریم و همچنین برخی از این ایدهها را به شرکت رندرینگی که با آن کار میکنیم ارسال کنیم تا بتوانند متریال و محیطی را که ما به دنبال آن هستیم درک کنند و این به نوعی مانند این است که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن برای ما فرستادهاند، اما ما در حال رسیدن به نوع طرحهایی هستیم که به دنبال آن هستیم که با تصاویر هوش مصنوعی شروع شد. این یک پروژه مفهومی واقعی است که من در حال حاضر روی آن کار می کنم.
برای نتیجهگیری، فکر میکنم در حال حاضر روشهای مختلفی وجود دارد که هوش مصنوعی میتواند در معماری به کار گرفتهشود. ما میتوانیم راههای مختلفی را در هوش مصنوعی ببینیم که به طور بالقوه میتواند به ما کمک کند درباره ایدههایی فکر کنیم، میتواند به ما در ایدهپردازی کمک کند، همچنین میتواند به ما در ارائه ایدهها کمک کند. هوش مصنوعی در حال حاضر در مرحله بسیار ابتدایی است؛ ما شاهد تغییر و دگرگونی بسیاری از جنبههای مفهومی هستیم. اما من فکر میکنم مراحل بعدی عمل معماری در آینده تحت تأثیر بیشتری از حضور هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. زیرا ما یک هوش مصنوعی داریم که قادر به ارائه یک پروژه واقعی در سطح ساخت و ساز است و همچنین میتواند از رباتیک و خودکار بودن را برای ساخت و ساز استفاده کند.
بنابراین فکر میکنم آینده برای هوش مصنوعی و برای صنعت ساخت و ساز ما بسیار روشن است و این زمان بسیار مهمی است که در حال حاضر شروع به بررسی همه احتمالات کنید.
من ارائه خود را تمام میکنم.از همه شما برای گوشدادن بسیار سپاسگزارم.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.6)